Kuidas leida oma brändi eristuv X-faktor ja teha sellest tugev turundusargument?

Kujuta ette, et räägid kellelegi oma ärist ja ta kuulab sind nii, et silmad lähevad särama. Ta saab aru, miks sa teed seda, mida sa teed. Sa tekitad temas mingisuguse erilise äratundmise! Ja mis kõige parem – see tunne loob temas soovi just sinult osta.

Miks? Sest sul on midagi, mis paneb sind teistest eristuma. See miski, mida ei saa kopeerida, sest see oled sina ise. Me võime seda nimetada ka brändi X-faktoriks – see eriline miski, mis teeb sind meeldejäävaks ja paneb inimesed sinuga koostööd soovima.

Aga kuidas see üles leida? Ja kuidas seda turunduses nii kasutada, et see tooks sulle õiged kliendid? Ja seda manipulatsioonita – vaid puhtast autentsusest ja siirast soovist oma tegemistega midagi enamat korda saata kui vaid raha luua ja rikkust kasvatada.

See on sul juba olemas, sa lihtsalt ei näe seda

Paljud mõtlevad, et X-faktor on mingi geniaalne idee, mille peaks kuidagi välja mõtlema. Tegelikult on see persoonibrändi kontekstis palju lihtsam – see on sinu lugu, sinu kogemused, sinu viis, kuidas sa oma asja teed.

Mõtle korra enda valdkonna ja tegemiste peale. On palju inimesi, kes teevad sarnast asja, mida sina. Aga kas kõik teevad seda ühtemoodi? Ei. Igaühel on oma nn käekiri, oma energia, oma eriline lähenemine. Just see ongi see, mis loeb. Mitte see, mida sa teed, vaid kuidas ja mikssa seda teed.

Mine sügavale – miks inimesed sind valivad?

Kui sa tahad oma X-faktori teadlikult turundusse sisse tuua, pead esmalt aru saama, mida inimesed sinus tegelikult hindavad. Mitte lihtsalt „hea teenus“ või „professionaalne suhtumine“. Seda teevad teised ka! Kuid, mis on see miski, mis paneb nad sinust rääkima ja sind teistele soovitama.

Mis on see põhjus, miks su kliendid tulevad just sinu juurde? Kas nad armastavad su otsekohest ja konkreetset lähenemist? Või seda, et sa oled soe ja toetav? Või hoopis seda, et sa suudad keerulised asjad lihtsaks teha? Või see, et oled lõikavalt aus ja otsekohene?

Kui sul pole kohe vastust, siis uuri! Loe oma klientide tagasisidet, vaata üle nende sõnumid – mis on need asjad, mida nad alati mainivad? Tihti on see X-faktor meil nina all, aga me ei pane seda tähele, sest see tundub meile nii loomulik.

Kuid see peabki olema loomulik, kui see on sinu unikaalne eripära. Osa sinust ja sinu olemusest. See oledki ju sina!

Kui sa seda ei väljenda, pole seda olemas

Ja siin on kõige olulisem asi – kui sa oma X-faktorit turunduses välja ei too, siis inimesed ei märka seda. Nad ei oska ise ära arvata, miks sa eriline oled. Sina pead selle neile nähtavaks tegema.

Kui su tugevus on see, et sa teed asjad kiiremini ja efektiivsemalt kui teised, siis räägi sellest oma postitustes ja tekstides. Kui see on see, et sa mõistad oma klienti sügavuti ja oskad teda toetada, siis too see oma lugudes välja.

Mõtle sellele nii: kui inimene kuuleb sinust esimest korda, siis mis on see üks asi, mida sa tahaksid, et ta mäletaks? Kirjuta see välja ja hakka seda järjepidevalt oma turunduses kasutama.

Jah, muidugi võib see olla kohe nüüd ja praegu raske ülesanne. Palusin tudengitel hiljuti loengus öelda, mis on see üks asi, mille järgi me peaksime üksteist teadma ning loengus oli vaikus. Ja teate! Selle kursusega tavaliselt nii ei juhtu. Nad on väga loovad ja kiire mõtlemisega, kuid see küsimus vajas rohkem aega.

Võta ka sina see aeg ja vaata peeglisse. Leia enda seest see vastus ning tunneta, kas see ikka on see asi, mille järgi sa soovid päriselt olla teatud, tuntud, mäletatud.

Ja mis kõige parem – kui see X-faktor on päriselt siiras ja loomulik, siis see ei tundu nagu „müümine“. See tundub lihtsalt nagu sina. Ja just see ongi see, mis inimesi ligi tõmbab.

Sul on juba kõik olemas. Küsimus on ainult selles, kas sa lased sellel välja paista.

Scroll to Top